Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



söndag 20 januari 2013

Söndagsmatiné med Miss Marple

Ute är det kallt, inne sprakar brasan och tekannan är fylld. Vad kan då passa bättre än att titta på en härlig Agatha Christie-deckare! Jag valde Miss Marple och Mordet i prästgården.

En synnerligen elak och otrevlig gammal överste har ovänner och fiender överallt i den lilla byn S:t Mary Mead och när översten hittas skjuten i prästgården så är det faktiskt flera som vill erkänna mordet...
Boken av Agatha Christie publicerades 1930. I rollen som Miss Marple ser vi Geraldine McEwan!

Denna mysdeckare kommer att följas av flera och jag återkommer i bloggen om dem!

På återhörande!
Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar