Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



lördag 6 augusti 2016

Nostalgi-kick!

Har under några kvällar njutit av att titta på alla Harry Potterfilmerna! Det är intressant att följa huvudpersonerna från små knattar till vuxna människor... Det vi uppmärksammade särskilt var hur dystra filmerna blev alltefter vi såg dem. De sista tre filmerna är i huvudsak grå och dystra och hela tiden blir hotet från Voldemort allt starkare. Lite förundrade blev vi också över att filmerna är tillåtna från 7 år i vuxens sällskap, annars 11 år. Jag skulle aldrig ha vågat se dessa filmer när jag var 11 år!

Innehållet/storyn är fantastisk och specialeffekterna likaså! Att få besöka Hogwarts är nog mångas dröm och numera finns ju möjlighet att få besöka Warner Bros studio och få en guidad tur och se rekvisita och en del miljöer från de åtta filmerna.



Att också läsa böckerna gör ju inte upplevelsen sämre, utan ger ett ytterligare djup till berättelserna om Harry och hans vänner på Hogwarts.

Voldemort ja... hur kan en sådan snygg karl bli förvandlad till en sådan fuling?






Undrar Agneta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar