Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



fredag 4 juni 2010

Gruppdiskussion

Idag delade jag klassen i grupper och de fick diskutera böckerna de läst. De förde protokoll och jag filmade....
Nästa lektion delades de in i nya tvärgrupper där de fick berätta om sina böcker för sina klasskompisar. de är så proffsiga när det gäller att prata inför kameran, jag blir riktigt imponerad!
Vi avslutade med en runda där de fick sätta betyg. Har hittat en stor fördel med att filma eleverna - jag kan titta flera gånger och bedöma deras muntliga förmåga. detta hinner man sällan i "verkligheten", och detta får bli mitt pedagogiska tips för denna kurrs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar