Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



fredag 7 maj 2010

12 april 2010

Cristina och jag har filmat med filmkamera 1 och nu var det dags att tanka ner filmen i datorn. Datorn vi fått är en Mac och den hade extra skärm och scanner fanns också. Susanne var på plats och vi satte igång att få undervisning i att göra film i en Mac. Anna-Karin var sjuk, liksom hennes barn, och hon kunde inte vara med. Cristina och jag lärde oss så gott vi kunde. Vi gjorde klar de första bilderna och fick till det riktigt snyggt! Men... tydligen så skulle vi inte ha kopplat in Mac-datorn på skolans nätverk, för allt slutade att fungera på skolans datorer. Servern var utslagen och de datakunniga kliade sig i huvudet.(Om detta visste vi inget till att börja med) Vi försökte att tanka över det som Anna-Karin hade spelat in med en annan kamera, men vi gick bet! Det var ett format som inte kändes igen... Mail till A-K om att hon fick filma en gång till men med samma kamera som vi använt. Efter 3 timmars pysslande for Susanne hem och Cristina och jag beslöt oss för att sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar