Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



fredag 7 maj 2010

december 2009

Äntligen hade vi lyckats få till ett tillfälle där vi kunde planera tillsammans! trots detta så var vi bara tre som började spåna på filmen om skolan.
Vi bestämde oss för att spela in redan 11 december då vi skulle fira Lucia och därefter skulle vi filma på ett flertal lektioner 21 december och som avslutning skulle biblioteket och särskolan samt skolans skylt filmas den 7 januari när vi började skolan.
Vår idé gick ut på att visa svart bild först med ljud. Vad kunde det vara? Jo... och där skulle det svarta försvinna och bilden komma fram. Några sekunder med svart och några sekunder med bild. Som avslutning skulle vi få veta skolans namn.

Sagt och gjort! Vi åkte till Herrskog numera Höga Kustenskolan och fick hjälp med redigeringen den 22 januari. Till hjälp hade vi Björn som visade oss och vi klippte och donade så att våra 12-15 minuter blev 3!
Vi jobbade under tidspress för jag skulle på kalas och hade lovat att hjälpa till... men det fixade sig till det bästa. Filmen blev klar och jag hamnade på kalas och fick smaska i mig smörgåstårta!
Filmens namn: Ögonblick ur verkligheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar