Välkommen till min blogg om film...

Här får du läsa om:

mina och kurskamraternas vedermödor med att skapa egen film...

mina filmtips...

mina favoritskådisar...

m.m



fredag 7 maj 2010

4 mars 2010

Planeringsträff inför filmandet! Vi har delat upp oss så att Helene gör en egen film och Cristina, Anna-karin och jag gör en film.
Ytterligare planeringar planeras till 18 mars och 26 mars. Vi mailar till Susanne och ber henne om hjälp med redigering/klippning och det bestäms till 12 april.

Därefter satte vi igång att spåna och idén om att filma kvinnor i olika åldrar föddes snabbt. Vi bestämde oss för att filma en äldre kvinna (Cristinas mamma eller granne), en ung kvinna (Agnetas 21-åriga dotter Kristina) och ett barn (A-K´s dotter Ida på 6 år)
Vi bestämde vilka frågor vi skulle ställa till dem och när vi skulle filma. Våra tre filmsnuttar skulle sedan klippas ihop till en...
Frågor:
Har du något minne från din barndom?
Hade du någon favoritleksak?
Favoritämne i skolan, varför?
Drömmar som barn, favorityrke?
Hur blev det?
Har du något motto, som du lever efter?

Bakgrunden skulle vara vit och vi skulle ha både rörlig bild och stillbilder.
Vi bestämde att söka fram två foton var på de personer vi skulle filma. Vi ritade ett manus och for nöjda och glada hem var och en till sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar